Inom SYNLAB följer vi regelbundet upp hur våra kunder upplever oss och vår verksamhet. Här kan du läsa resultaten från våra senaste kvalitetsmätningar.
Kundundersökningar - patienter
Under en vecka i november 2021 delades 300 st enkäter ut till patienter på tolv av SYNLAB:s Närlaboratorier. Svarsfrekvensen var 96%.
- 98% angav bemötandet vid provtagningen som mycket bra eller bra.
- 97% upplevde närlaboratoriernas öppettider som mycket bra eller bra.
Se hela resultatet för 2021 här >>>
Ennkätresultat 2020
Kundundersökningar - remittenter
Synlab skickar regelbundet ut enkäter till våra remittenter och kunder för att få deras syn på samarbetet med oss.
Under vecka 40, 2017, skickades 891 elektroniska enkäter ut till våra remittenter och kunder. Svarsfrekvensen var 17 procent.
- 95 procent var nöjda eller mycket nöjda med helhetsintrycket av Synlab
- 84 procent skulle rekommendera Synlab till andra
- 91 procent nöjda eller mycket nöjda med svarstiderna
- 88 procent nöjda eller mycket nöjda med tillgängligheten i telefon. 10 procent har svarat Vet ej på frågan
- 94 procent nöjda eller mycket nöjda med vårt bemötande. 5 procent har svarat Vet ej på frågan
Vill du veta mer om vårt kvalitetsarbete kontakta oss gärna.
Telefon: 08-123 190 00
E-post: medilab@synlab.se